Tuesday, December 21, 2010

KanGKunG mEmbawa mudaRat kEpada uSuS..


Assalamualaikum...nak tau satu fakta berkenaan ngan kangkung?? ok..arinie ya nak kongsi sikit cite pasal kangkung nie kat korang semua ye..kalau korang penggemar kangkung tak kiralah apa jenis kangkung sekali pun..mungkin cite nie boleh jadi info tambahan untuk korang semua..
.
.
.
Benda nie jadi kat sebuah klinik yang terkenal..semua para doktor bingung sebab ada sorang anak kecil nie menderita sakit perut..parents budak tue bawa dia ke klinik selepas dia menderita diarhea 2 hari..dah pelbagai ubat sakit perut yang diberikan kat budak tue..tapi sakit diarhea dia tetap tak elok2 juga..di klinik, doktor cuba bertanya kepada parents budak nie..apa makanan yang budak nie makan selama 2 hari tue..parents budak tue bingung sebab sejak dia menghidap penyakit diarhea, budak tue tak lalu nak makan...dia cuma minum susu jew..itu pun dia akan muntah semula..
Setelah dikaji dengan teliti..ternyata..sebelum budak tue menderita diarhea..budak tue ada makan kangkung cos di restoran dengan parents dia..doktor segera melakukan X-Ray..ternyata dalam usus budak tue telah membiaknya lintah dengan anak-anaknya yang kecil..para doktor semuanya mengalah..dan menyatakan yang mereka tak sanggup mengambil medical apa-apa pun..
Akhir sekali..budak yang malang tue pun meninggal...setelah dikaji..ternyata lintah itu sebelumnya telah berada dalam batang kangkung yang besar tue..sememangnya..penggemar kangkung cos yang paling sedap adalah bahagian batangnya..untuk pengetahuan korang semua..lintah yang berada di dalam batang kangkung itu tidak akan mati walau dimasak selama manapun..lagipun..proses memasak kangkung cos kan tak mengambil masa yang lama..
Di dalam usus budak tue..lintah boleh membiak dengan banyak dalam sehari...sebab lintah yang menghuni didalam tubuh manusia akan terus menghisap darah yang ada..Lintah hanya akan mati jika dibakar dengan api..


p/s : yaya nasihatkan..korang hati-hatilah bila nak makan atau masak kangkung tue ye..basuh lah bersih-bersih dulu..kalau nak potong kangkung tu pun kenalah hiris dia..jadi x de lah tempat-tempat yang tersembunyi dari pandangan kita..hehe..


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails